Free Hugs-自由的~擁抱 你˙我˙他

故事發生在多年前的一天
澳洲青年Juan Mann回到他的家鄉澳洲所發生的事
以下為Juan的記述
---------------------------------------------------------------
當我 (Juan) 住在英國倫敦的時後,我的世界混亂且該回家的時侯,當飛機抵達澳洲雪梨巿,我所有的,只是一個裝滿衣物包包和全世界煩惱,沒有一個人歡迎我回來,沒有家中電話號碼可打,當時活像是個外國觀光客走在自己出生,成長的國家。
站在機場入境處,看著其他旅客與等待他們的朋友和家人,再次重逢,微笑的臉龐與張開雙手,一起歡笑著相互擁抱,我也要有人在那等著我,很高興的見到我。
因此在垃圾桶那找到一片紙箱板,用一支筆寫下一張標語 FREE HUGS (不要錢的擁抱)。
我在城巿中找到一處擁擠的人行步道十字路口,雙手高舉過頭,那二面都寫著有FREE HUGS (不要錢的擁抱)紙板。
大約15分鐘後,人們開始走向我,第一位陌生人雙手擁抱著我,她一手拍著我的肩膀,並告訴我說: 她心愛的狗在早上死掉,而今天也是她唯一的女兒意外車禍喪生的第一年紀念日,當時的她最需要的是什麼呢?
她是全世界所遺忘留下來之中,那最些孤單無助的人,她最需耍的只是一個擁抱,當時我單腳跪下(她身高只到我胸部),我們的雙手相互深緊擁抱身體緊連著,她笑了………………
任何人都會面對存在的問題,連我都沒有辦法相互比較,但是如果能看到任何曾經愁眉苦臉不快樂的人,那怕那只是短暫的,它的價值是永遠與永恆的。

為何它被禁止?
民眾有畏懼官僚的傾向,但現在已沒有任何禁令了! 請在擁抱活動前先察清楚各國當地法令

特別感謝 Sickpuppies(生了病的狗狗)樂團,這首感人至深的音樂 “ All the Same “ (全都一樣),成為無價互愛擁抱組織團隊聯盟(Free Hugs campaign)
影片的背景音樂,沒有他們的音樂贊助,我們永遠不會(我們全都一樣)。
---------------------------------------------------------------

作詞:Sick Puppies
作曲:Sick Puppies

I don't mind where you come from
As long as you come to me
But I dont like illusions I cant see
Them clearly
I don't care, no I wouldn't dare
To fix the twist in you
You've shown me eventually what you'll do
I don't mind
I don't care
As long as you're here

Go ahead and tell me you'll leave again
You'll just come back running
Holding your scarred heart in hand
It's all the same
And I'll take you for who you are
If you take me for everything
And do it all over again
It's all the same

Hours slide and days go by
Till you decide to come
But in-between it always seems too long
Suddenly
But I have the skill, yeah
I have the will, to breath you in while I can
However long you stay is all that I am

I don't mind, I dont care
As long as you're here

Go ahead and tell me you'll leave again
You'll just come back running
Holding your scarred heart in hand
It's all the same
And I'll take you for who you are
If you take me for everything
And do it all over again
It's always the same

Wrong or Right
Black or White
If I close my eyes
It's all the same

In my life
The compromise
I'll close my eyes
It's all the same

Go ahead say it
You're leaving
You'll just come back running
Holding your scarred heart in hand
It's all the same
And I'll take you for who you are now
If you take me for everything
Do it all over again
It's all the same

2006 Taipei Free Hugs-台灣版


Juan Mann的blog
FREE HUGS官方網站

留言

這個網誌中的熱門文章

用EXCEL計算student's t test之p value

Excel error bar(誤差線)(office2007)

圓周率(π) 世界紀錄